Asukkaalle

Sisäänmuutto

Tervetuloa asukkaaksi. Uuden asukkaan tulee ilmoittaa mahdolliset huoneistossa olevat tavallista kulumista suuremmat viat ja puutteet kiinteistöhuoltoon lähettämällä sähköinen huoneiston tarkastuslomake kolmen arkipäivän kuluessa muutosta.

Kiinteistöhuolto

Talojen kiinteistönhoidosta vastaa Oulun Perusisännät Oy. Kiinteistöhuolto huolehtii talojen ja piha-alueiden kunnosta ja siisteydestä. Kiinteistöhuollolle toimitetaan huoneistontarkastuslomake ja kaikki vikailmoitukset tehdään aina kiinteistöhuoltoon.

Avaimet

Muuttopäivä on kuukauden 1. arkipäivä ellei vuokrasopimus astu voimaan kesken kuukauden. Avainvalvonnan takia avaimet palautetaan pois muuttaessa toimistollemme ja noudetaan toimistoltamme.

Sauna- tai pesutupavaraus

Talosauna- ja pesutupavuoro varataan pääsääntöisesti sivuston www.kodinportaali.fi kautta. Sivustoa käytetään seuraavissa osoitteissa: Sorvarintie 10, Siipikuja 5, Pesätie 8, Kurkelantie 10, Sellukatu 10, Mesaanitie 1 ja 2.

Vuokranmaksuasiat

Vuokra maksetaan taloyhtiöstä riippuen joko 2. tai 5. päivä. Vuokranmaksutiedot annetaan vuokrasopimusten allekirjoituksen yhteydessä ja samoja maksutietoja (tilinumero, viitenumero) käytetään koko asumisen ajan, ellei tee sisäistä asunnonvaihtoa tai vuokrasumma korotu.

Sähköinen asiointi

Sähköisesti voi hoitaa seuraavat asiat (Huom.! voimassa vasta kuittausviestin saavuttua.): sauna- ja pesutupavaraukset, hakemus nuorisoasuntoihin, sähköinen irtissanomislomake, asuntohakemuksen liitteet ja vikailmoitukset.

Asumisympäristö

Piha-alueilla on omat paikoitus-, jätehuolto-, kuivaus-, leikki-, peli- ja istutusalueensa. Autot parkkeerataan vain niille tarkoitetuille alueille, ei nurmikoille eikä pihakäytäville.

Autopaikan vuokraus

Kaikissa kohteissa on autopaikkoja vuokrattavana. Autopaikan vuokrauksesta ilmoitetaan asuntotarjouksen vastaanottamisen yhteydessä. Paikan voi varata myös myöhemmin. Varaustilanteen voi tarkistaa asiakaspalvelustamme.

Taloyhtiölaajakaista

DNA Oy ja Osnakodit tarjoavat asukkailleen maksuttoman taloyhtiölaajakaistan (yleensä perusnopeus 2/2M.) Laajakaistan saa käyttöönsä DNA:n nettisivuilta tai soittamalla DNA:n asiakaspalveluun p. 044-144 044. Numerosta saat apua myös mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Apua asumisen ongelmatilanteisiin

Vuokranmaksuongelmissa tulee olla yhteydessä toimistollemme tai talon asumisohjaajaan. Vuokralainen on velvollinen huolehtimaan vuokrahuoneiston hyvästä hoidosta. Vuokralaisen on ilmoitettava viipymättä havaitsemistaan vioista tai puutteista, jotka kuuluvat vuokranantajan kunnossapitovastuulle.

Irtisanomisilmoitus ja poismuutto

Asunnon vuokrasopimus täytyy irtisanoa kirjallisesti toimistolla tai sähköisellä irtisanomislomakkeella, johon on saatava vastaanottoviesti vuokranantajalta. Mikäli irtisanomisilmoitus lähetetään postitse, tulee lähettäjän huolehtia, että se on tullut perille. Irtisanomisilmoitus on voimassa vasta, kun vuokranantaja on sen vahvistanut.